V rámci projektu Učíme se ze života, pro život jsme s dětmi navázali na aktivizační nástroje zaměřené na povolání, tentokrát motivační činností – Práce, povolání (č. 461). Metodou řízeného rozhovoru jsme si s dětmi ujasnili pojmy povolání, práce, jejich principy, které se s nimi pojí (výdělek, pracovní doba, pracovní omezení apod.).
V rámci samostatné práce s pracovním listem kytička“, s pozitivy a negativy „svého“ vysněného povolání, plnili žáci zadaný úkol, kdy jednotlivé okvětní lístky zastupují kladné stránky a jiné záporné. Po dokončení činností jsme v diskuzi rozebírali jednotlivé názory.
Oceňuji nabídku modifikací ve využití nástroje. Zvolené téma je vhodné pro zamyšlení se, jakou důležitou roli má práce v životě člověka, což si někteří žáci v závěrečné diskusi sami uvědomili. A to považuji za velký přínos.
V rámci samostatné práce s pracovním listem kytička“, s pozitivy a negativy „svého“ vysněného povolání, plnili žáci zadaný úkol, kdy jednotlivé okvětní lístky zastupují kladné stránky a jiné záporné. Po dokončení činností jsme v diskuzi rozebírali jednotlivé názory.
Oceňuji nabídku modifikací ve využití nástroje. Zvolené téma je vhodné pro zamyšlení se, jakou důležitou roli má práce v životě člověka, což si někteří žáci v závěrečné diskusi sami uvědomili. A to považuji za velký přínos.